Prachtige apotheose Weidenaar kaatsklassement federatie Dongeradeel

13 sep

Prachtige apotheose Weidenaar kaatsklassement federatie Dongeradeel

Uiteraard werd er fel gestreden op de afgelopen zaterdag 10 september DSD-federatiewedstrijd gehouden te Morra-Lioessens voor de dagprijzen, echter is deze wedstrijd traditioneel de slotwedstrijd van de gehouden kaatstwedstrijden binnen de kaatsfederatie Dongeradeel. Aan het einde van de dag worden de definitieve standen bekend van het Weidenaar klassement voor de A-, B- en dames categorie. 11 wedstrijden zijn er dit jaar gehouden bij de 9 aangesloten kaatsverenigingen.

Voor de kaatsers is het klassement een extra prijs aan het einde van het seizoen waarbij je mogelijk tot een illuster rijtje mag worden toegevoegd. De wisselbokaal en een flink gevulde prijzenpot zijn beloningen waardoor de strijd op het kaatsveld nog heviger wordt gespeeld.

Bij de damescategorie was de uitslag vorige week te Niawier reeds beslist. Johanna Bos uit Anjum haar hegemonie werd duidelijk gemaakt met een 7-tal overwinningen en twee tweede prijzen.

Bij de heren B-klassers waren nog vier kaatsers die aanspraak konden maken op de titel. Na een spannende strijd met onder andere een confrontatie tussen de nummer 2 en 3 die uiteindelijk op een ultieme stand van 5-5 en 6-6 werd beslist mochten Waatze de Vries en Dirk Pieter van der Schaaf in de laatste omloop uitmaken wie de winnaar mocht worden. Dirk Pieter had het in eigen hand, en zorgde mede door goed kaatsen van zijn partuur, voor het winnen van de slotwedstrijd, waardoor hij als nummer 2, de leider Waatze voorbij streefde.

Gerben Hein Wijtsma was tot afgelopen zaterdag klassementsleider. Naast hem mochten Sjouke Hijlkema en Meinder Jansma ook nog worden gerekend tot de kanshebbers. Gedurende de kaatsdag bleek dat Gerben Hein zijn leidende positie niet meer zou afstaan, en zorgde met zijn 1e prijs te Morra-Lioessens dat hij het klassment glansrijk won. Door het winnen van de 2e prijs wist Meindert Sjouke nog voorbij te streven in het klassement.

De klassementencommissie mocht na de gespeelde kaatswedstrijd de goedgevulde prijzen uitreiken met de daarbij behorende wisselbokalen. Voorzitter Bouwe Stiemsma mocht de talloze sponsors en vrijwilligers weer dank zeggen voor een prachtig kaatsseizoen.

Prijswinnaars Weidenaar kaatsklassement

winnaars